2013. február 12., kedd

Olaszország (Róma, Vatikán) - 2005

Gondoltam ha már elkezdtem, ne hagyjam félbe a blogot.

Nos, Róma... itt voltunk először közösen nyaralni Norcyval. Számomra ez volt az egyik legnagyobb élmény.
2005 őszén, egészen pontosan október 23. és október 28. között jártunk arra. Az idő kellemes volt, érezhetően délebbre vannak, mint Magyarország :)

Utazás
Természetesen a feledhetetlen WizzAir járatával mentünk. Ez volt Norcy első repülése.
Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy egy kései járattal mentünk, így már este volt, mikor oda értünk. Próbáltunk taxit fogni, de nem sikerült, valamiért nem akartak minket elvinni a szállásra.
Megtaláltuk a metrót, kétségbeesve felszálltunk rá és mentünk valamerre. Már nem tudom pontosan, hogy miért arra a metróra és miért abba az irányba indultunk, de így volt jó. Biztosan Norcy mondta :)

Leszálltunk egy állomáson, az ajók becsukódtak mögöttünk és szomorúan konstatáltuk, hogy ez volt az utolsó metrószerelvény aznap. Derék :)
Én már ott tartottam, hogy aludjunk az állomáson, de Norcy nem díjazta az ötletet :)

Végül találtunk valami buszt, amire felszálltunk, azt hiszem ezt már tudatosan tettük :) Mintha lett volna valami megközelítési terv is kinyomtatva :)
De hogy hol kell leszállni?! Azt nem tudtuk. Írták, hogy az x. megálló, de valamikor este 10 körül az x. megálló az vajon melyik? Ha van ami kimarad, akkor csak pislogunk :)

Többek között elmentünk emellett (alatt) is:

Végül Norcy döntött, ITT! És ott leszálltunk. Aztán menjünk ARRA és arra mentünk. És a szállás is meglett :D Méghogy a nők nem tudnak tájékozódni :)

Szállás
Kellemes kis szállás volt, a nevére már nem emlékszem. Reggelire volt egy halom croissant + mindenféle levek. Tágas szoba, kellemes tulaj, csendes környezet. Nem volt közel a városközponthoz, de talán 30 percet kellett buszozni. Nem volt vészes.

1. nap
Az első napra előírt látványosságok:

Caracalla fürdője

Circus Maximus

Colosseum (már nagyon régen meg szerettem volna nézni)

Egy diadalív a Colosseum mellett

Biztos innen lopták (az ötletet) a franciák :)

Forum Romanum, ami a régi római városközpont volt

Engem ezek a dolgok sokkal jobban le tudnak nyűgözni, mint az a giccsparádé, ami pl. Párizsban is van. Arany arany hegyén-hátán, de semmi maradandó, semmi korszakalkotó. Szerintem.
Róma viszont tele van olyan dolgokkal, amit még 2.500 éve építettek. És még állank (igaz úgy, ahogy).

Igazság szája

Bele kell dugni valamit (jellemzően a kezet :) ) és vagy leharapja vagy nem :)

Voltunk még 1-2 templomban (Maria Maggiore, Saint Giovanni in Leterano) és rengeteget sétáltunk.

2. nap
A második nap jellemzően a Vatikánról szólt...

Odafelé menet találkoztunk a Pantheonnal (Angyalok és Démonokból lehet ismerős)

Aztán a Négy Folyó Kútjával (ez is A&D)

Az Angyal híddal, ami az Angyal várhoz vezet, de tudtommal egyiknek sincs köze az Angel fedőnevű, beépített, Mondeos titkosügynöknek

Pap, szentelés közben... :) Legalább nem a Szent Péter Bazilikát szentelte meg... :) Még jó, hogy van nekünk a kereszténység, különben lemaradnánk ilyen fontos és lélekemelő pillanatokról :)
Élőben nem pisilésnek látszott... mikor észrevette, hogy videózzuk, elmenekült a híd alá :D

Angyal vár, ami a Vatikán bejáratát volt hivatott védeni és az Angyal híd

Vatikán, távolról

Szent Péter tér, éppen valami esemény készülődhetett

Szt. Péter Bazilika

Hazafelé menet a Victor Emmanuelle emlékmű

Trevi kút

Kellemes nap volt, láttunk szép dolgokat, régi dolgokat, nagy dolgokat. Láttunk szent embert szent helyen szentelni is... :) Már ezért megérte a repülőjegy :)

3. nap
Harmadik nap csak sétálgattunk, mentünk jobbra, balra... :)

Borgese park

Jártunk a Modern Művészetek Múzeumában is

Spanyol lépcső

Ez is jó nap volt, de igazából minden nyaralás minden napja jó szokott lenni :) Kivéve az egyiptomi nyaralást, mert az borzalmas volt az elejétől a végéig... :) Majd arról is írok...

4. nap
Igazából a hazafelé útról szólt ez a nap...